FRA PROJEKTSTYRING TIL DRIFTSSTØTTE
Vi rådgiver om IT-projekter på tværs af størrelse og kompleksitet
Vi rådgiver både kommuner, mindre virksomheder og større organisationer og vi kan hjælpe jer med
- Projektstyring af IT-projekter
- Implementering af jeres IT-systemer
- Central styring af jeres enheder med desktop management
- At få løbende support og driftsstøtte via vores IT-hotline
- Mulighed for indgåelse af driftskontrakt
FRA PROJEKTSTYRING TIL DRIFTSSTØTTE
Vi rådgiver om IT-projekter på tværs af størrelse og kompleksitet
Vi rådgiver både kommuner, mindre virksomheder og større organisationer, og vi kan hjælpe jer med
- Projektstyring af IT-projekter
- Implementering af jeres IT-systemer
- Central styring af jeres enheder med desktop management
- At få løbende support og driftsstøtte via vores IT-hotline
- Mulighed for indgåelse af driftskontrakt
Få styret jeres IT-projekt sikkert i mål ved
Projektstyring af IT-projekter
Mangler I overblik over mulighederne, kompleksiteten og gennemførelsen af et nyt IT-projekt?
Mange virksomheder oplever, at de kan forbedre og optimere forretningsprocesser gennem digitalisering, men at de hverken har kompetencerne eller kan frigøre ressourcerne til at sikre en succesfuld gennemførsel af projekterne.
Få jeres styret jeres IT-projekt sikkert i mål ved at bruge Nordisk IT som ekstern konsulent og teknisk rådgiver. Vi samarbejder tæt med jeres projektledere, så I får overblik over de tekniske udfordringer og milepæle i et projekt. Samtidig sørger vi for den tekniske kommunikation med jeres leverandører.
Få en erfaren samarbejdspartner til jeres IT-projekt
Når I samarbejder med Nordisk IT, så
- minimerer I risikoen for, at de samlede udgifter eller tidsplanen overskrides
- får I overblik og kvalificeret sparring fra eksperter i branchen, der ved hvor faldgrupperne og gevinsterne er
- opnår I effektiv projektstyring af jeres IT-projekt, så det når HELT i mål
Så tag endelig kontakt til os og få en uforpligtende snak om det IT-projekt dit firma står overfor – og hvordan vi kan hjælpe.
Få succes med implementeringen af IT-projekter
Typiske faldgrupper i implementeringen
Får jeres virksomhed det forventede udbytte fra jeres IT investeringer?
Hvis ikke, så er I langt fra de eneste.
En væsentlig årsag til forsinket udbytte af IT-investeringer er ofte utilstrækkelig implementering eller formidling internt i organisationen.
Det kan dels være kommunikation om formålet med indkøb af et nyt IT-system, men også vejledning og undervisning i daglig anvendelse af systemet.
Ofte kan en forholdsvis enkel videreformidling af materiale fra leverandøren forbedre modtagelsen blandt medarbejderne samt systemets anvendelse i organisationen.
I Nordisk IT har vi været beskæftiget med brugersupport, installation og drift af IT-infrastrukturer i mere end 17 år. Vi har indgående erfaring med de frustrationer, som medarbejdere kan sidde med, når implementeringen af et IT-projekt har været utilstrækkelig.
Det gør os i stand til at bygge bro imellem leverandører af IT-systemer og de brugere som skal arbejde med systemerne i det daglige.
Indfri ledelsens forventninger til jeres IT-investering
Et implementeringsforløb vil typisk se sådan ud:
Indkøbsfase eller når den tekniske projektering begynder
Implementeringsfase
Driftsfase
Med vores erfaringer med desktop management og software distribution, vil vi desuden kunne varetage, eller indgå i sparring omkring installation af programmer på arbejdspladserne i virksomheden – Det være sig uanset om virksomheden har 10 eller 1000 arbejdspladser.
Under hele forløbet vil vi have fokus på at slutbrugeren bliver i stand til, hurtigst muligt, at indfri de ledelsesmæssige målsætninger der er knyttet til projektet og IT-investeringen.
CENTRAL STYRING AF ENHEDER
Desktop Management
Desktop Management er en cloudbaseret administrationsløsning, der hjælper med at administrere servere, laptops, desktops, smartphones og tablets fra et centralt sted. Ved at håndtere virksomhedens arbejdsstationer og -enheder fra centralt hold sparer I tid og øger produktiviteten.
- Mindre tidsforbrug og færre omkostninger
- Enklere, hurtigere installation og opsætning af enheder
- Hurtigere fejlfinding af problemer bl.a. via fjernkontrol af enheder
Hos Nordisk IT har vi erfaring med at administrere hardware og licensbaserede Microsoft programmer gennem SCCM/Intune.
Dette sikrer en ensartethed af hardware og sikkerhedsopdateringer. Software distribution kan foregå via SCCM værktøjet Software Center.
Hvilke fordele er der ved central administration via SCCM/intune?
Patch management
Patch Management imødekommer svagheder i it-sikkerheden og sørger for, at alle arbejdsstationer har automatisk sikkerhedsopdateringer.
Software distribution
Via Software Center kan I administrere software, tildele software efter adgangsgrupper og opdatere arbejdsstationer fra centralt hold.
Mobile enheder
Via Intune og firmaportal på virksomhedens enheder er det muligt at sende policies og tildele apps/pakker på mobile enheder.
Remote Control
SCCM's indbyggede fjernkontrol gør det nemt at supportere medarbejdere i virksomheden og deres arbejdsstationer.
IT HOTLINE TIL LØBENDE SUPPORT
Support og driftsstøtte
Har I ingen IT-kyndige inhouse? Og har I somme tider brug for assistance til forskellige IT-udfordringer? Så kan I tegne en driftsaftale, der giver jeres medarbejdere adgang til vores IT hotline.
Her giver vi fjernsupport via telefonen og hjælper jeres medarbejdere videre med deres problemer.
I kan vælge mellem to løsninger:
- Pris pr henvendelse (incident)
- Brugerbaseret abonnementsløsning
Kontakt os og hør mere, så kan vi anbefale den løsning, der passer bedst til jeres virksomhed.